UOKiK nakazał T-Mobile UB zwrócenie klientom prowizji za korzystanie z karty debetowej

0

T-Mobile Usługi Bankowe to kolejny bank, który według UOKiK-u źle naliczał prowizje za korzystanie z karty debetowej. Chodzi o część klientów, którzy spełnili w danym miesiącu warunek bezpłatności karty, ale pomimo tego ponieśli opłatę za korzystanie z “plastiku”. Wszystko przez opóźnienie w księgowaniu płatności. Mimo wykonania transakcji, te zostały rozliczone później, co spowodowało naliczenie opłaty z kartę.

Według UOKiK powyższe postępowanie kłóci się z tym co T-Mobile UB przedstawiał w swoich reklamach. Tam bank informował, że do uniknięcia opłaty za kartę wystarczy wykonanie w danym okresie (w ciągu miesiąca) transakcji bezgotówkowych na określoną kwotę. Według urzędu, informacja była nieprecyzyjna i mogła wprowadzać w błąd klientów T-Mobile UB.

Teraz klienci T-Mobile UB, którzy niesłusznie ponieśli prowizję za korzystanie z karty debetowej, mogą ubiegać się o zwrot poniesionych opłat. Zwrot dotyczy opłat naliczanych od 1 lipca 2015 roku. Jeśli dany klient spełnił w ciągu miesiąca kalendarzowego warunek uniknięcia opłaty, ale z powodu późniejszego zaksięgowania transakcji prowizja została naliczona, to może starać się o zwrot poniesionych kosztów.

Do tej pory, klienci którzy składali reklamację w sprawie niesłusznie pobranych opłat, byli odsyłani z kwitkiem. Jednak teraz po decyzji UOKiKu, zwrot opłat ma nastąpić w ciągu najbliższych 3 miesięcy. Jeśli ktoś już nie posiada konta w T-Mobile UB, może skontaktować się z bankiem i podać nr konta, na który zostanie przelany zwrot. Takie osoby mogą się ubiegać o rekompensatę do końca 2017 roku.

Po T-Mobile UB to już kolejny bank, który musi zwrócić niesłusznie naliczoną prowizję za korzystanie z karty. Wszystko przez nieprecyzyjne zapisy dotyczące warunków wymaganych do zwolnienia z opłaty za kartę. Wykonanie transakcji bezgotówkowej w danym okresie nie jest jednoznaczne z zaksięgowaniem jej w ramach naszego rachunku.

Zostaw komentarz