Kolejne banki zwracają opłaty za karty – tym razem Plus Bank i Millennium

0

Kolejne banki muszą zwrócić opłaty pobrane od klientów za korzystanie z kart płatniczych. Tym razem chodzi o Plus Bank i Bank Millennium. Jest to pokłosie znanego procederu banków, które naliczają opłatę za kartę, nawet jeśli klienci spełnią warunki bezpłatności „plastiku”

W ostatnim czasie podobna sytuacja miała miejsce w przypadku klientów BZ WBK, mBanku i T-Mobile UB. Chodzi o znaną praktykę banków, które źle naliczają prowizje za korzystanie z kart debetowych. Pomimo tego, że klienci spełnili w danym miesiącu warunki bezpłatności karty, banki i tak naliczyły opłatę za korzystanie z karty. Jest to spowodowane opóźnieniami w księgowaniu płatności bezgotówkowych. Wykonanie transakcji na odpowiednią kwotę lub w odpowiedniej ilości w danym miesiącu, nie skutkowało ominięciem opłaty za kartę.

Zwrot opłat jest związany z decyzją UKOiKu. Zgodnie z wytycznymi Urzędu, banki pobierające warunkowe opłaty za kartę debetową uzależnione od wartości lub liczby transakcji bezgotówkowych powinny być uznawane w miesiącu ich wykonania, a nie zaksięgowania.

Klienci Banku Millennium mogą uzyskać zwrot za karty debetowe Millennium Visa Konto 360°, Millennium Visa Dobre Konto, Millennium Maestro PayPass. Zwrot dotyczy opłat pobranych w okresie od 1 stycznia 2016 roku do 31 grudnia 2017 r.

W przypadku Plus Banku, zwrot opłat również dotyczy ostatnich dwóch lat – czyli okresu od 1.01.2016 r. do 31.12.2017 r.

Możliwość otrzymania zwrotu dotyczy wszystkich klientów, którzy zgłoszą wniosek o zwrot opłat pobranych niesłusznie w wymienionym wyżej okresie. Wnioski o zwrot opłat można składać do 31 stycznia 2018 roku – zarówno w Plus Banku, jak i Millennium.

Komentowanie zamknięte do odwołania