Innowacje w bankach – co powinna posiadać oferta dobrego banku? - Polskabankowosc.com.pl - najlepsze promocje finansowe

Innowacje w bankach – co powinna posiadać oferta dobrego banku?

0

Pod względem warunków ofert, w tym przede wszystkim kosztów produktów bankowych, największe banki w Polsce nie różnią się znacząco. Co raz częściej, konkurencja o klienta odbywa się na płaszczyźnie funkcjonalności usług i produktów bankowych. Zwłaszcza jeśli chodzi o innowacje i wprowadzanie nowych technologii. Wydaje się, że właśnie na tym polu banki będą walczyć najmocniej o klienta.

Dziś sama marka banku nie stanowi takiej wartości, jak to co dany bank oferuje i w jakiej formie. Obecnie, o wiele bardziej liczą się promocje, dzięki którym klient zdecyduje się na usługi danego banku oraz to, czy usługi innowacyjne. Coraz częściej bardziej interesuje nas bezpieczeństwo, szeroka paleta produktów i usług finansowych oraz dostęp do nowych technologii i nowinek technicznych. Dziś bank powinien posiadać intuicyjną aplikację mobilną, przejrzysty system transakcyjny oraz wykorzystywać technologie usprawniające korzystanie z usług bankowych.

Jakie innowacje powinien posiadać dobry bank?

W czasach wszechobecnego internetu dobry bank powinien czerpać jak najwięcej z innowacyjnych rozwiązań. Zazwyczaj korzystanie z usług jakiegoś banku zaczyna się od założenia konta osobistego. Pod tym względem, warto zwrócić uwagę czy proces zakładania rachunku może odbyć się bez wychodzenia z domy. Czy dany bank umożliwia otworzenie konta w pełni przez internet oraz czy możliwe jest to za pomocą coraz bardziej popularnej wideoweryfikacji (wideoweryfikacja jest dostępna jak do tej pory w: Alior Banku, BZ WBK, InBanku, Nest Banku).

Gdy będziemy posiadać już konto osobiste, to jedną z najważniejszych kwestii będzie przeprowadzania transakcji – zwłaszcza tych bezgotówkowych.

Dziś banki umożliwiają wykonywanie transakcji nie tylko za pomocą kart debetowych. Możemy to robić także za pomoc smartfona. Dobry bank powinien umożliwić korzystanie takich rozwiązań jak:

  • BLIK (Alior, BZ WBK, Getin, ING BŚ, Millennium, mBank, Orange Finanse, PKO BP, T-Mobile UB)
  • HCE (Alior, BZ WBK, Eurobank, Getin, ING BŚ, Millennium, PKO BP, Pekao, Raiffeisen, T-Mobile UB)
  • Android Pay (Alior, BZ WBK, BGŻ BNP, Eurobank, Getin, mBank, Nest Bank, Orange Finanse, T-Mobile UB)
  • Wirtualne portfele: Visa Checkout (posiadacze kart płatniczych VISA), MasterPass (BGŻ BNP, BZ WBK, Peako, Raiffeisen)
  • Apple Pay: usługa pojawi się w I połowie 2018 r. (pięć banków z Polski jest zainteresowanych wprowadzeniem Apple Pay m.in. Alior, BZ WBK, mBank)

Więcej na temat wymienionych wyżej technologii przeczytacie tutaj.

Jeśli chodzi o aplikacje mobilne, to praktycznie wszystkie banki w Polsce takową posiadają (oprócz Toyota Banku i Banku Pocztowego). Według Google Play, do najlepszych/najpopularniejszych aplikacji należą:

  • IKO od PKO BP (i Inteligo),
  • Moje ING,
  • mBank,
  • BZ WBK,
  • Millennium,
  • PeoPay,
  • Alior.

Podobnie to wygląda w zestawieniu bankiera tu

Subiektywnie najlepiej oceniałbym aplikacje BZ WBK, mBanku i ING.

Warto również wspomnieć o możliwość założenia z poziomu konta bankowego profilu w ePUAP – czyli rządowej platformie internetowej do załatwianie spraw administracyjnych (składanie wniosków o dowód i 500+, sprawdzanie punktów karnych). Konto w ePUAP możemy założyć, jeśli jesteśmy klientami: PKO BP (Integlio), BZ WBK, Peako, mBanku, Millennium, ING, Envelo Bank (internetowa odnoga Banku Pocztowego).

Wybierając konto bankowe powinniśmy kierować się nie tylko kosztami rachunku i marką banku, ale również technologiami jakie są wykorzystywane w usługach takiego banku. Dziś innowacyjności i oferowanie technologicznie przystosowanych produkt coraz ważniejszy aspekt, który będzie decydował o atrakcyjności ofert banków.

Komentowanie zamknięte do odwołania